2013/12/07

Upiekłam tort! Ale ciiiii! To niespodzianka....

Właściwie to niespodzianką już nie jest, bo wydała się wczoraj, ale spokojnie- tak było zaplanowane ;)

Tem,u kto wymyślił taką niespodzainkowa impreze składam pokłon, bo pomysł ekstra i dodatkowo jeszcze raz bardzo dziekuje, że mogłam pomóc, piekąc ten tort.

Było to najbardziej nerwowe 9h w moim życiu. Przecież wszystko musiało być idealne! Ale cieszę się, że się udało i smakowało:)

Tak na marginesie to właśnie mija 1 rok odkąd zabarałam sie za pieczenie. Muszę się przyznać, że jestem zadowolona z rozwoju swoich umiejętności.

Moje wypieki ewoluowały od tego:


Do tego:


Podczas robienia tego najnowszego, mama biegała wokół mnie z aparatem i cykała fotki każdego etapu. Nie będe was zanudzac nimi wszystkimi, ale oto kilka głównych etapów powsatawania osiemnastkowego totru dla Piotrka ;D

Na początek, smarowanie masą

Po męczącym nakładaniu masy cukrowej

zabieram sie za malowanie

po postaci czas na podpis

kontury mięśniaka gotowe


wzór na deltę -obowiązkowo

Dodaj napis



GOTOWE !

3 komentarze:

  1. Hej możesz zdradzić czym malowałaś tego mięśniaka na torcie? i jakiej masy masy cukrowej użyłaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Postać malowałam barwnikami spożywczymi w proszku rozpuszczonymi w kropelce soku z cytryny. CZarnego użyłam w żelu by się nie rozlewał ;) Masa cukrowa jest bardzo prosta :
    4 łyżki żelatyny
    1 olejek migdałowy
    70ml wody
    100g glukozy w proszku
    baaaaaardzo dużo cukru pudru

    Na początek rozpuszczasz żelatynę w wodzie i odstawiasz na kilka minut aż napęcznieje. Potem stawiasz miskę nad parą aż się rozpuści. dodajesz olejek i glukoze mieszając końcówką miksera. UWAGA MASA NIE MOŻE SIĘ ZAGOTOWAĆ! Ja się kiedyś zagadałam przez telefon i cała robota do kosza xD W międzyczasie zdejmujesz z pary i nadal mieszając, ale teraz polecam łyżyką lub innym sztućcem, dodawaj powolutku małymi porcjami przesiany cukier puder. Mieszasz tak długo aż masa będzie w miare dała się wyskrobać z miski. Posyp blat i ręce skrobią ziemniaczaną. Traz nadchodzi the fun part- ugniatanie ugniatanie i jeszcze raz ugniatanie dodajac stopniowo coraz wiecej cukru pudru aż masa będzie miała konsystecję plasteliny. Rozwałkuj ją szybko bo masa szybko stygnie i robi się twarda. (gdy nie zdążysz zawsze można na kilka sekund włożyć ją do mikrofalówki). Po rozwałkowaniu na bardzo cienki "plaster" nawiń masę na wałek lub przenieś na przedramionach na tort. Wygładź boki i gotowe :)
    Powodzenia ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam. A jak zrobic kontury rysunku zanim się go pomaluje? Jest jakaś metoda czy trzeba liczyc na własne umiejętności?

    OdpowiedzUsuń